ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ»
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ) |
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. |
|
08300 Київська область, Бориспільський район, село Гора, вулиця Бориспіль-7 |
(місцезнаходження юридичної особи, або місце провадження діяльності фізичної особи-підприємця) |
(044) 281-78-54, факс (044) 281-71-22, (044) 281-74-62 |
(контактний номер телефону) |
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
«Реконструкція льотної зони №2 ДП Міжнародний аеропорт «Бориспіль» (далі ДП МА «Бориспіль»).
Комплекс робіт з реконструкції льотної зони № 2 ДП МА «Бориспіль» передбачає:
Комплекс підготовчих робіт:
- розбирання існуючих аеродромних покриттів льотної зони № 2: злітно-посадкової смуги, руліжних доріжок (РД), узбіч аеродромних покриттів та існуючих проїздів на аеродромі;
- демонтаж інженерних мереж, що потрапляють в зону реконструкції (мережі паливопроводів, водопостачання, водовідведення, кабелів зв’язку, системи світлосигнального забезпечення та ін.)
- видалення дерево-чагарникової рослинності;
- зняття рослинного шару ґрунту.
Передбачається нове будівництво будівель та споруд:
- штучної злітно-посадкової смуги (ШЗПС-2), магістральної руліжної доріжки, з’єднувальних руліжних доріжок та доріжок швидкісного сходу;
- ізоляційного місця стоянки для повітряних суден (ПС), місця стоянки для випробування двигунів повітряних суден; місць стоянки вантажних повітряних суден;
- системи радіонавігаційного та світлосигнального обладнання;
- аварійно-рятувальної станції (АРС);
- системи збору та відведення дощових стічних вод з майданчиків аеродрому та очисних споруд;
- трансформаторних підстанцій;
- автозаправочної станції (АЗС);
- патрульної автодороги, під’їздів та площадок;
- огорожі аеропорту з влаштуванням охоронної сигналізації та відео спостереження;
- операційна база з деайсінгу (приготування антикригової рідини) та місцями стоянки автомобілів;
- сховище цивільного захисту пожежної техніки і чергового караулу.
Передбачається реконструкція існуючих будівель та споруд:
- трансформаторних підстанцій;
- мереж паливопроводів;
- перон «S» з влаштуванням площадки для обробки повітряних суден протикриговою рідиною.
Будівельні роботи передбачається виконувати в умовах діючого аеропорту, з припиненням експлуатації льотної зони №2.
Технічні альтернативи.
Розглянуто два альтернативних варіанти реконструкції льотної зони № 2:
Технічна альтернатива 1. Розміщення нової злітно-посадкової смуги зі зміщенням (максимально можливим) у західному напрямку. Основні показники за критеріями вибору альтернативи 1: площа аеродромних покриттів, м2 - 1 064105; довжина нової додаткової огорожі, п.м. – 1400; площа додаткового землевідводу, га – 19,1.
Технічна альтернатива 2. Розміщення нової злітно-посадкової смуги на місці старої. Основні показники за критеріями вибору альтернативи 2: площа аеродромних покриттів, м2 - 1 040060; довжина нової додаткової огорожі, п.м. – 3100; площа додаткового землевідводу, га – 27,4.
Порівняльним аналізом вибору проектного рішення визначено технічна альтернатива № 1 як найбільш економічний та технічно раціональний, про що визначено в Протоколі засідання Ради з будівництва та розвитку ДП МА «Бориспіль» від 21.12.2018р. № 01-27/5-13.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» розташоване на південному заході від м. Бориспіль Київської обл. Територія аеропорту експлуатується з 1959 року.
Територіальна альтернатива 1.
Льотна зона № 2, що реконструюється, знаходиться на території існуючого аеропорту ДП МА «Бориспіль».
Територіальна альтернатива 2.
Територіальні альтернативи не розглядаються. Планована діяльність провадиться на території існуючого комплексу аеропорту згідно з ЗУ «Про Генеральну схему планування території України».
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Продовження робіт з реконструкції та розширення Державного міжнародного аеропорту "Бориспіль" та ефективне використання транзитного потенціалу країни з інтеграцією її транспортного комплексу до європейської та світової транспортно-комунікаційної системи, стимулюватиме розвиток інженерно-транспортної інфраструктури України, розвиток територій прилеглих до транспортних коридорів та країни в цілому.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Комплекс будівель та споруд льотної зони №2:
Штучні покриття аеродрому (ШЗПС-2, магістральної руліжної доріжки, з’єднувальних руліжних доріжок та доріжок швидкісного сходу). Конструкція нових аеродромних покриттів складається із: ґрунтової основи; штучної основи – піскоцемент із готової суміші М 75 товщиною 30 см; нижнього шару покриття – «пісний» бетон В 10/150 товщиною 30 см; верхнього шару покриття – монолітний цементобетон Вtb 4,4/55 товщиною 45 см. Загальна площа аеродромних покриттів складає 1 062 905м2.
Перон «S» з улаштуванням площадки для обробки повітряних суден протикриговою рідиною (для попередження утворення ожеледі поверхонь повітряного судна, літаки обробляються протикриговою рідиною на основі пропіленгліколю, обробка виконується тільки в холодний період року) та централізованої заправки літаків (нафтопродукт: авіапаливо типу JET A-1, продуктивність заправки літаків – 280 м3/годину).
Площадка для випробування двигунів. Площадка облаштовується шумоізоляційними щитами з трьох сторін площею 19950м2.
Ізоляційне місце стоянки. На одне повітряне судно площею 16130м2.
Місця стоянки вантажних повітряних суден. На 7 повітряних суден, площею 83780м2.
Будівництво нової АЗС передбачає встановлення: горизонтальних двостінних сталевих резервуарів ємністю 60м3 підземного розміщення – 6 шт; горизонтальних двостінних сталевих резервуарів ємністю 14м3 підземного розміщення – 2 шт. Передбачається заправка автотранспорту 4 типами палива.
Світлосигнальне обладнання. Розрахункова потужність ССО складає – 337 кВт. Річне споживання електроенергії – 1516,5 тис. кВт. год.
Радіонавігаційне обладнання засобів посадки. Передбачається встановлення обладнання аналогічне встановленому на штучній злітно-посадковій смузі №1 (ШЗПС-1) з двох напрямків посадки у складі:
- радіомаяк курсовий (КРМ) - встановлюється на аеродромі. Основні характеристики: діапазон робочих частот - 108-112 МГц.; дальність дії КРМ - не менше 46 км в секторі ±10° відносно лінії курсу (осі ШЗПС-2).
- радіомаяк глісадний (ГРМ) - встановлюється на аеродромі. Основні характеристики ГРМ: діапазон робочих частот: 329-335 МГц; дальність дії ГРМ не менше 18 км.; зона дії ГРМ ± 8° в вертикальній площині.
- радіомаяк далекомірний навігаційно-посадковий DME, основні характеристики: діапазон робочих частот - 960 -0215 МГц; кількість частотних каналів - 252; сітка частот каналів - 1 МГц; потужність передавача - 100 Вт.
Метеозабезпечення для керування повітряним рухом в зоні відповідальності аеропорту. Передбачається встановлення вимірювачів метеорологічних величин (метеостанції), системи раннього виявлення ожеледі.
Аварійно-рятувальне забезпечення польотів. Будівництво аварійно-рятувальної станції (АРС) на п’ять боксів. Місце розташування АРС забезпечує найбільш широкий огляд ШЗПС-2 та безперешкодний виїзд пожежних автомобілів на ШЗПС-2. Розміщення будівлі АРС не становить перешкодою для роботи радіо засобів аеродрому.
Інженерні мережі льотної зони №2.
Водопостачання об’єктів реконструкції і нового будівництва здійснюється від існуючих систем централізованого водопостачання.
Водовідведення дощових стічних вод буде здійснюватись каналізаційною мережею ДП МА «Бориспіль» з попередньою очисткою на очисних спорудах (дощових та талих вод зібраних з поверхні льотної зони № 2 з урахуванням існуючих та новоутворених штучних твердих покриттів) та локальних очисних споруд (ЛОС) від окремих технологічних процесів.
Електропостачання об’єкту. Напруга живлення - 10кВ; 0,4кВ. Категорія електропостачання - ІІ, І, особливої групи І категорії. Після реалізації проекту потужність збільшиться до - 1119,65кВт. Річне споживання електроенергії 4945тис. кВт/год.
Джерелом електропостачання споруд, що проектуються, є підстанції ДП МА «Бориспіль». Існуючі трансформаторні підстанції (ТП) реконструюються, додатково встановлюється 2 ТП.
В якості альтернативного джерела передбачається встановлення дизель-генераторів (для безперебійної роботи світлосигнального обладнання).
На всіх ТП, що проектуються, передбачається технічний облік активної та реактивної енергії.
Нові трансформаторні підстанції оснащені системами кондиціювання повітря та автономною системою опалення для розміщення технологічного обладнання без обслуговуючого персоналу, системами охоронної та пожежної сигналізації, системою автоматичного пожежогасіння в приміщенні дизель-генераторів.
Інженерно-технічна система охорони периметру та відеоспостереження. Для забезпечення вимог авіаційної безпеки, запобігання несанкціонованого проникнення в контрольовану зону аеропорту сторонніх осіб, диких та свійських тварин, захисту периметру аеропорту проектом передбачається обладнання огорожі льотної зони № 2 системою периметрової охорони.
Автодороги і площадки. Для транспортного зв’язку між окремими будівлями льотної зони №2 та технічними спорудами аеропорту передбачено будівництво технологічної автодороги з улаштування асфальтобетонного покриття. Загальна площа дорожнього покриття – 61508 м².
Благоустрій та озеленення. По вільній від забудови території передбачається посів трав та улаштування газонів. Площа озеленення — 209,69 га з урахуванням агротехнічних робіт льотної зони №2.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
- щодо технічної альтернативи 1. Підприємство відноситься до об’єктів, для яких екологічні, санітарно-епідеміологічні, протипожежні та інші обмеження приведені в діючих державних природоохоронних нормативних документах, будівельних, санітарних і протипожежних нормах з дотриманням умов Повітряного кодексу України.
- щодо технічної альтернативи 2. Технічна альтернатива не розглядається.
- щодо територіальної альтернативи 1. Планована діяльність провадиться на території існуючого комплексу аеропорту, де уже визначені територіальні зони обмеження.
- щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист територій за альтернативами:
- щодо технічної альтернативи 1.
В комплексі підготовчих робіт передбачається організація рельєфу льотної зони № 2
- земляні роботи: на ділянках нових аеродромних покриттів зняття рослинного ґрунту виконується у повному обсязі; на ґрунтових ділянках льотної зони та смуг безпеки руліжних доріжок зняття шару рослинного ґрунту виконується у повному обсязі. Для улаштування насипу використовується мінеральний ґрунт.
Будівельні відходи, що утворюються під час демонтажу існуючих будинків не зберігаються на майданчиках будівництва. Передбачається організоване вивезення.
- щодо технічної альтернативи 2.Технічна альтернатива не розглядається
- щодо територіальної альтернативи 1. Весь комплекс робіт виконується в межах діючого аеропорту. Передбачається огородження виробничої бази та тимчасових будівель.
- щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
- щодо технічної альтернативи 1.
Повітряне середовище: Планована діяльність передбачає викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними і пересувними джерелами викидів забруднюючих речовин.
Фізичні фактори впливу: Вплив планованої діяльності за акустичними умовами на наступні населені пункти:
71 ≤LАmax≤75 дБА частково: Требухів, Дударків, Велику Олександрівку – на північ від аеропорту; житлові масиви багатоповерхової забудови та околиці м.Бориспіль – на сході; більшу частину Вороньківа, Мартусівки, окремі будівлі Затишного – на півдні; Горі – на заході.
76 ≤LАmax≤80 дБА частково: Дударків (окремі будівлі), Велику Олександрівку – на північ від аеропорту; житлові масиви багатоповерхової забудови та околиці м.Бориспіль – на сході; Затишне, Мартусівку, Вороньківа – на півдні; Гору – на заході.
LАmax>80 дБА частково: на півночі від аеропорту: Велику Олександрівку, на сході – окремі житлові квартали м. Бориспіль; на південь – частково Затишне, Мартусівку; на захід: окремі квартали Гори.
Поширення електромагнітного випромінення під час роботи радіонавігаційного обладнання.
Геологічне середовище: Не впливає.
Ґрунти, земельні ресурси: Реалізація планованої діяльності передбачає додаткове відведення земель в постійне користування. Передбачається зняття рослинного шару ґрунту.
Рослинний і тваринний світ: Флора і фауна території, де планується будівництво вже зазнали впливу господарської діяльності. Передбачається видалення дерево-чагарникової рослинності. Заповідні об’єкти поблизу зони впровадження відсутні.
Навколишнє соціальне середовище: Продовження робіт з реконструкції та розширення Державного міжнародного аеропорту "Бориспіль", стимулюватиме розвиток інженерно-транспортної інфраструктури та територій, прилеглих до аеропорту.
Поводження з відходами: утворення будівельних відходів під час розбирання існуючих будівель і споруд.
Під час провадження господарської діяльності збільшення утворюваних та утворення нових видів небезпечних відходів не передбачається.
- щодо технічної альтернативи 2. Не розглядається
- щодо територіальної альтернативи 1. Вплив аналогічно впливам технічної альтернативи 1
- щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»).
Належить до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля згідно з п. 7 ч. 2 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстави відсутні. ДП МА «Бориспіль» повністю підтримує політику і практику Міжнародної організації цивільної авіації ІСАО в галузі охорони навколишнього середовища. Дотримується стандартів, рекомендованих практик (SARPS) і заходів політики для міжнародної цивільної авіації.
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у згідно з ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля — це процедура, що передбачає:
- підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
- проведення громадського обговорення планованої діяльності;
- аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
- надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
- врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього Повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання Звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення Звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до Звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу 5 досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до Звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження такої планової діяльності (ч.3 ст.11 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»).
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) |
що видається |
Міністерством екології та природних ресурсів України. |
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) |
- Усі зауваження та пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля необхідно надсилати до:
Міністерство екології та природних ресурсів України
Поштова адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 35, Київ, 03035.
Пошта для направлення зауважень і пропозицій, для процедур ОВД, що здійснюються Мінприроди : eia@menr.gov.ua
Громадська приймальня: факс (044) 206-33-02, (044) 206-31-39.
Відділ оцінки впливу на довкілля: m.shimkus@menr.gov.ua, тел:. (044) 206-20-89
Контактна особа: Начальник відділу оцінки впливу на довкілля
Шимкус Марина Олександрівна.