A A A K K K
для людей із порушенням зору
Бориспільська районна рада
Київська область

Юрій Йовбак: «Закон «Про освіту» – це відмова від радянщини, консерватизму, управління зверху…»

Дата: 10.10.2017 12:42
Кількість переглядів: 681

28 вересня директор Щасливського НВК Юрій Йовбак побував на зустрічі з президентом України Петром Порошенком. Саме цього дня було дано старт новому Закону України «Про освіту». Про свої враження від зустрічі та про перспективи української освіти заслужений вчитель України поділився з «ТС»:



— Упевнений, що Закон України «Про освіту» буде імплементовано, що учитель має велику підтримку уряду і держави, в тому числі й президента.

«Бути вчителем – справжнє мистецтво, яке потребує таланту, знань, витримки і любові», – сказав у своєму виступі президент.

Місія вчителя надзвичайна – виховання молодої людини, яка любить свій край, свою країну і готова боронити її від агресора. І вихованці віддячують за це у шкільні роки навчанням, а в дорослому житті – успіхами у різних галузях виробництва, в медицині, освіті, науці. А коли стало країні вкрай важко, то взяли до рук зброю, щоб боронити її від агресора.

— Які перспективи відкриває перед учителем новий Закон?

— Закон України «Про освіту» дає більше свободи для самовизначення учня, широкі можливості для виявлення творчості учителя, свободу й автономію навчальному закладу, дозволяє батькам впливати на освітні процеси. Він демонструє рух уперед всієї освітянської галузі, дає зрозуміти, що ми повністю відмовляємось від радянщини, консерватизму, управління зверху.

У вчителя з’являється широкий вибір форм і методів навчання, своєї учительської індивідуальної траєкторії. Головне, щоб був результат – високий рівень компетентності учня з предмету.

Для успішної реалізації Закону вчитель повинен бути високо вмотивованим. У 2017 році заробітна плата освітян суттєво зросла. Новий Закон гарантує підвищення її і в майбутньому, і це не за горами – вже у 2018-му. Фінансова стабільність надає змогу вчителю працювати якісніше, ефективніше, застосовувати новітні інформаційно-комунікаційні технології.

— Які зміни відбулися щодо матеріально-технічного оснащення у вашому навчальному закладі за останні роки?

— Варто відзначити, що за останні два роки навчально-матеріальна база значно поліпшилась, удосконалюватиметься вона й надалі. Ми маємо найкраще обладнання: електронне місце вчителя з документ-камерою, сенсорні електронні дошки, у кожного першокласника з’явились нетбуки, меблі – кольорові та динамічні, вони милують око як дітей, так і їхніх батьків. Завдяки цьому змінилося ставлення батьків до школи, вони стають не тільки фінансовими донорами класу, а й нашими партнерами.

— Що можете сказати про впровадження пілотного державного стандарту в Щасливському НВК? Чи легко бути новаторами?

— Щасливський НВК є одним зі ста навчальних закладів, що беруть участь у пілотному впровадженні нового державного стандарту початкової школи. Ми ? «агенти змін» в освіті, які вже сьогодні застосовують принципи Нової української школи. Бути новаторами непросто, але дуже цікаво й відповідально, бо сьогоднішні діти істотно відрізняються від «дітей-чомучок» ХХ ст. – тепер вони запитують: «навіщо?», «для чого?» І нам не потрібно намагатися вчити їх так, як учили нас, адже нинішні діти народилися і живуть в інший час.

— Чи можливе інклюзивне навчання на базі Нової школи?

— У нашій школі з’явилися діти на візках. Це діти з особливими освітніми потребами, але ми надали їм можливості реалізувати свої таланти і природні задатки. Введено інклюзивне навчання для трьох діток. Скажу відверто, це далося непросто. На перших батьківських зборах майбутніх першокласників ми побачили невдоволення та обурення окремих батьків: «Як це так? Учитель половину свого часу буде приділяти цим дітям». Ще більше непокоїлись батьки дітей з інклюзією: «Чи не будуть ображати, насміхатися над їхніми дітьми»? Тепер ці хвилювання позаду.

Кожній дитині має бути комфортно. Вона не повинна сидіти замкненою в казенному будинку із закритими вікнами й дверима, а жити, творити і розвиватися поруч зі своїми ровесниками. Маємо зрозуміти, що світ змінюється кардинально, за вікном 21 століття, а освіта й досі не відповідає реаліям часу, реаліям Європи та світу, де всі діти рівні.

Однак маємо розуміти, що світ дуже складний, і дитині недостатньо дати лише знання. Важливо ще навчитися користуватись ними. Знання і вміння взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його компетентності, потрібні для успішної реалізації в житті, навчанні та роботі. І дванадцять років навчання – не лише теоретичні знання, а й оволодіння компетентностями.

— Які компетентності вважаєте вирішальними для учня та вчителя?

— Головною компетентністю нової української школи є знання учнями державної, тобто української, мови. Мовна стаття нового Закону України «Про освіту» спричинила багато галасу, протестів, звинувачень не стільки з боку національних меншин, як з трибун «Совєта федерацій» Росії, трибун парламентів Угорщини та Румунії. Однак маємо запитати у сусідів: а скільки відкрито українських шкіл у цих країнах? Корінні румунські чи угорські українці давно рідну мову забули. Ми не маємо права допустити синдрому Вавилонської вежі. Кожен випускник української школи повинен досконало володіти державною українською мовою.

Орієнтування на компетентність учня – основа Закону. Це практичне застосування набутих знань у процесі їхнього життя. Слід пам’ятати, що компетентності неможливі без знань, вони є основою, фундаментом будь-якої компетентності – математичної чи природничої, інформаційно-цифрової чи вміння спілкуватись державною мовою.

Досягати таких компетентностей учня неможливо без високих компетентностей учителя. Тож водночас зростає й потреба у високопрофесійному вчителеві, який глибоко усвідомлює відповідальність за результат своєї професійної діяльності. Закон надає багато свободи вчителю, але не знімає відповідальності за результати праці.

Висока компетентність учителя разом з тим потребує якісного методичного забезпечення, адже можливість широкого використання різних інформаційних джерел повинна передбачати вміння відбирати оптимальне та якісне.

Упевнений, що учительству, за підтримки один одного, у співпраці з батьками, громадою, місцевими органами самоврядування, вдасться втілити Закон України «Про освіту» і виховати наших маленьких громадян достойними представниками й патріотами своєї держави.

Запитувала Наталія ВЕРЕСНЕВА


 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Найкраща громада в Бориспільському районі?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано