A A A K K K
для людей із порушенням зору
Бориспільська районна рада
Київська область

ОЛЕКСАНДР ГУРІН: «КОЖНА КАЛОРІЯ БУДЕ ПІД КОНТРОЛЕМ»

Дата: 13.08.2016 18:03
Кількість переглядів: 732

З квітня контролює якість харчів у маркетах, штрафує бари за гучну музику і перевіряє будівельні норми управління Держпродспоживслужби в Бориспільському районі. Окрім того, новостворена служба дбає про те, аби дітей у школах і дитсадках не годували спредами, супами-харчо.

В. о. начальника управління Олександр Гурін запевняє: кожна калорія буде під контролем. За його словами, завдань у нової структури багато, і всі потрібно виконувати.

Більше про нові обов’язки, перевірки, штрафи та відділ «реанімації» у супермаркетах він розповів в інтерв’ю «ТС».

— Управління ветеринарної медицини таки реформували. Олександре Івановичу, розкажіть, будь ласка, що за структура – Держпродспоживслужба, які її повноваження?

— Управління Держпродспоживслужби в Бориспільському районі створено шляхом злиття двох служб – управління ветеринарної медицини та управління санітарно-епідеміологічної служби. Структура базується на вул. Польова, 26. У новому управлінні працює відділ безпечності харчових продуктів та ветеринарії й відділ державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства.

— Які переваги дає «злиття»?

— Об’єднавши повноваження, наша служба може прослідкувати шлях харчового продукту від поля до столу. Це ми видаємо дозволи на внесення гербіцидів та проведення різних обробок, слідкуємо, що містить в собі зерно, куди воно йде, кому згодовується, які  умови утримання тварин, що йдуть на забій. Таким чином у нас під контролем і сировина, і харчовий продукт. Обсяги великі, завдання серйозні, побачимо, що з цього вийде.

— Як реформа обійшлася з дільничними лікарнями у селах, вони працюють?

— Так, але штат значно скоротився. Нині у кожній лікарні по одному спеціалісту.  Також скорочено провідних лікарів ветмедицини, які здійснювали контроль та нагляд за дотриманням ветеринарно-санітарних правил суб’єктів господарювання.

— Але ж кожна з них обслуговує по три-чотири села… Справляються?

— Одна з них 11 сіл обслуговує. Важко, звісно, але справляються. Окрім того, ми створили спеціальну бригаду, куди увійшли  працівники управління та лабораторії, яка проводить щеплення. Працюємо разом. Завдання є, і їх треба виконувати.

— Як щодо перевірок якості продукції у великих маркетах? Уряд обмежив перевірки, і за цей час продукція відверто втратила в якості…

— Мораторій нині частково знято, і ми можемо проводити перевірки, якщо є скарги, а їх останнім часом вистачає. Розглядаємо всі звернення, а перевірки здійснюємо лише за умови, якщо випадок дійсно вартий уваги і не є анонімним.

— На що ж скаржаться бориспільці?

— Питання порушуються різні: законність і дотримання норм будівництва, реалізація продукції в торгових точках. Скаржились і на те, що в розважальних закладах парку культури і відпочинку голосно лунає музика. Ми тричі виїздили вночі, заміряли рівень шуму і виявили перевищення. Чесно кажучи, для мене це було незвично, адже за роки роботи у ветеринарії з таким не стикався.

— Які вжито заходи щодо шуму?

— Керівнику цих закладів вручено відповідний припис. З того часу на шум уже не скаржилися. Проте якщо люди звертатимуться, діятимемо жорсткіше. Це першого разу вони відбулися попередженням, друга скарга – це штраф, а третя – суд. Остання інстанція може навіть порушити питання про позбавлення цього закладу права на роботу.

— Чи скаржаться бориспільці на якість продукції у маркетах? Чи проводяться перевірки?

— Скарга була по супермаркету «Сільпо», але анонімна. На ТОВ «Billa» скаржилася одна людина, але питання було вирішено до перевірки. Адміністрація замінила  продукт і повернула кошти. Більше звернень не отримували.

— Мораторій вводив уряд Яценюка, нині працює новий уряд. Чи планує Дежпродспоживслужба ініціювати відмову від мораторію?

— Європа, куди ми власне йдемо, контролю не відміняла. Питання тільки в його мірах. Якщо підприємець працює добросовісно і чесно, перевірки здійснюють раз на рік чи два. Виробники в ЄС дорожать своїм чесним ім’ям і ліцензією.

У нас ситуація кардинально інша. Після введення мораторію якість продукції не витримує критики. Частина підприємств не реєструється. Винаймають приміщення і щось виготовляють. Таку продукцію дедалі частіше виявляємо на ринках і у торгових мережах.

Якісні посвідчення – формальність. Кожен сам собі його виписує і вказує, наскільки добра його продукція, а що всередині – одному Богу відомо. Рішення про введення мораторію було неправильним. Свобода для виробника має полягати в нормальних умовах реалізації, в адекватних податкових ставках, а не у відміні контролю за якістю.

До слова, реалізатори сьогодні ні в чому не поступаються виробникам. Я сам нещодавно дізнався, що в одній із торгових мереж є відділ «реанімації», де «приводять до тями» продукти, термін придатності яких вичерпався…

— Дитяче харчування тепер теж ваша компетенція?

— Так, і це теж одне з найболючіших питань. Мені знадобився місяць, аби розібратися, скільки калорій має з’їсти дитина і в яких продуктах це має виражатися. Маю сказати, що у нас є заклади, які відповідально ставляться до цього. Там ні до меню, ні до кухні питань немає. Та якщо звернути увагу на рівень захворюваності, то він менший, ніж у тих закладах, де для дітей вигадують суп-харчо. Я й досі не можу зрозуміти, як у школі чи дитячому садочку можна готувати такі страви?

Можу запевнити, що далі такого безладу у харчуванні не існуватиме. Буде нормальне меню, нормальні підходи. Ініціюватимемо комісії, як у районі, так і в місті, щодо перевірок дитячого харчування. Із бюджету Борисполя виділяються кошти на харчування дітей, тож депутати мають право перевіряти, як і чим годують у школах і дитсадках. Будемо збирати наради, де до калорії розбиратимемо проблеми харчування.


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування